Mitt digitala fingeravtryck är förnyat.

Min blogg är nu uppdaterad. För en vecka sen beslutade jag mig för att förnya min digitala profil. Därför har jag skapat en ny Facebook, raderat en massa bilder på Instagram och raderat alla äldre blogg-inlägg (bortsett från sju stycken (ofarliga)). Samt ändrat layout på bloggen.

Varför?

Jag lever ett nytt liv. Förut skrev jag mycket om Kristendomen, Livets Ord, ADHD, samhälls-hat och väldigt utelämnade om mina tankar och känslor osv.

Det gav mig bara en mängd problem. Eftersom vissa missförstod vem jag var genom det jag skrivit. Och jag vill inte förväxlas med något jag inte är. Därför skall jag inte heller ge någon chansen att misstolka mig. Därmed inget mer utelämnande digitalt. Mitt innersta blottas bara för ett litet fåtal (eller Gud).

Framöver kommer jag bara skriva korta vardagsreflektioner och poetiska betraktelser om min omvärld, kommer hålla en fasad så att folk tolkar mig såsom jag vill att de skall. Inga gigantiska inlägg om ADHD, existentiell ångest eller annat utelämnande. Det är över. Kommer även publicera min musik, mina dikter och noveller.

Men min själ kommer inte blottas. Jag var modig nog att göra det, men inte stark nog att klara baksmällan.

2 reaktioner på ”Mitt digitala fingeravtryck är förnyat.

Kommentera

