111 saker jag vill göra innan jag dör

Nu kanske ni tror att jag är lite galen, men det här är faktiskt 111 saker jag vill göra innan jag dör även om jag inte uppfyller hälften av dem så är det bra att ha stora drömmar.

Odla en egen trädgård
Ha en egen bondgård
Bygga ett hus
Skaffa en hund
Skaffa en vis butler
Leva ett anarkistiskt självförsörjande liv
Komma närmare naturen*
Bli en vårdad och sund människa*

Bilda ett band*
Släppa ett album
Lära mig spela alla instrument
Komponera ett klassiskt verk
Skriva en roman
Skriva en diktsamling
Skriva en teologisk bok
Skriva en filosofisk bok
Regissera en film
Skådespela i en film
Skriva/regissera en pjäs
Skådespela på teater
Lära mig måla på riktigt
Ha en konstutställning
Lära mig sy
Lära mig snickra
Lära mig baka
Design egna kläder
Hitta en egen stil

Starta ett eget företag
Bilda ett eget parti
Grunda en egen tidning
Grunda ett eget stipendium

Lära känna Gud*
Starta en egen religiös inriktning
Bli bättre på att meditera*
Följa min inre röst*

Bli mer barmhärtig*
Bli effektivare
Bli helt trygg i mig själv*
Bli mer beslutsam*
Bli mer organiserad
Bli kreativare*
Ta bättre hand om nära och kära*
Alltid mena det jag säger, handling och ord skall gå hand i hand*
Bli sparsam men inte snål
Bli en storsamlare av allt möjligt skräp

Skaffa körkort
Skaffa jägarexamen
Skaffa dykarlicens
Skaffa falskärms-certifikat
Skaffa flygcertifikat
Skaffa motorcykelkörkort
Lära mig mer om fiske
Bli fågelskådare
Skaffa patent på minst en uppfinning

Utbilda mig till kock
Utbilda mig inom vården
Utblida mig till bartender
Hitta på en egen drink
Brygga mitt eget vin
Utbilda mig till journalist (främst krönikör)
Utbilda mig till fotograf
Utbilda mig inom handel
Utbilda mig till psykolog
Utbilda mig inom naturvetenskap
Utbilda mig inom filosofi/humaniora
Utbilda mig till tolk
Utbilda mig till lärare
Utbilda mig inom brandkåren
Utbilda mig inom juridik
Utbilda mig inom polisen
Utbilda mig inom teologi

Lära mig minst tio språk flytande
Utveckla ett eget språk
Få 2.0 på högskoleprovet
Skaffa 1000 högskolepoäng

Bli mästare på schack
Bli mästare på go
Bli mästare på bridge
Lära mig dansa
Lära mig simma (bättre)
Lära mig en kampsport
Lära mig åka skridskor
Bli vältränad
Få bättre bollkänsla

Resa på transsibiriska järnvägen
Resa längst sidenvägen
Besöka amish
Bo på kloster för en tid
Arbeta som volontär
Besöka varje kontinent
Besöka varje land
Ha vänner från varje etnicitet

Vara patient på ett mentalsjukhus
Vara inlåst i ett fängelse

Ha ett boende i alla stora städer (där hemlösa får bo)
Skänka 90% av mina inkomster till de fattiga
Starta en välgörenhetsorganisation
Rädda någons liv

Gå på date*
Skaffa flickvän*
Gifta mig
Skaffa barn
Adoptera minst ett barn
Vara fadder åt ett barn från varje land

Äga ett fordon av varje sort båt/flygplan/helikopter
Grunda en egen stat/eget land
Bli kung
Vare en som förändrar världen
Leva ett enkelt osjälviskt liv*
Hamna i Guiness rekordbok
Dö en fridfull men meningsfull död

En reaktion på ”111 saker jag vill göra innan jag dör

  1. Hejsan!
    En fin blogg du har 🙂
    Tänkte höra om du är intresserad av byteshandel?
    Vi är ett nystartad band som precis släppt en musikvideo:

    Vi hade blivit väldigt glada om du kunde skrivit ett inlägg på med
    Lite ord på vad du tycker, bra eller dåligt, det kvittar, bara du är ärlig!
    I gengälld så länkar vi din blogg på vår sida , till en växande skara
    Fans, där du får publicitet:)

    Om du är intresserad så gör vad du ska och skicka ett mail, så delar vi ditt inlägg:)

    Tack på förhand!
    Fredrik och friends of x

Kommentera

