Om någon har satt sitt avtryck på mitt hjärta, så kommer jag aldrig glömma det

Någonstans någon gång har jag hört detta. Och hur sant är det inte. Jag har trott att jag kunde klara mig ifrån det att jag kunde leva utan att tankarna och känslorna slår i blom. Men sen kommer ett litet ögonblick då man ser ett bekant leende eller gnistrande ögon som påminner en om gångna tider. Om det bara stannade där så skulle allt vara okej. Men sen så kommer drömmarna och då är det kört. Jag inser tyvärr att jag var lyckligare då och att livet emellan bara varit en väntan, en dyster grå vardag utan liv. Det var bara då jag kunde skriva levande poesi, det var bara då världen talade till mig på riktigt. Även om jag inte levde i verkligheten, även om jag egentligen levde i en illusion. Men jag har utvärderat priset på verkligheten och det är inte värt det, jag lever hellre i en drömvärld, det gjorde jag då och det gjorde jag när jag var liten och dit vill jag komma igen.

Kommentera

